NOWY REGULAMIN OBOWIĄZUJĄCY OD SEZONU NR V - LINK
Regulamin Główny Rajdowych Mistrzostw Austro-Węgier
1. Rajdowe Mistrzostwa Austro-Węgier, w skrócie RMAW to cykl zawodów, w oparciu o forumową rywalizację w ramach rajdów samochodowych.
- W RMAW może wziąć udział każdy obywatel mikroświata, któremu prawo pozwala na przebywanie w Monarchii Austro-Węgierskiej.
- Cykl zawodów to jeden sezon oznaczany kolejno I, II, III, etc.
- W ramach jednego cyklu może odbywać się ustalona wcześniej liczba rajdów.
- Lista rajdów i termin ich odbywania, w danym sezonie, jest określona w załączniku „Lista Rajdów RMAW”.
- Listę Rajdów RMAW zatwierdza organizator RMAW.
- Uczestnik zabawy w RMAW nazywany jest Kierowcą.
- Dwóch kierowców może utworzyć Zespół, nadając mu unikatową nazwę, składającą się z nazwy własnej i preferowanego silnika pojazdu.
- Każdy Zespół może otrzymać dodatkowe udogodnienia opisane w Regulaminie Uzupełniającym.
- Zespół działa w swoim imieniu razem, w ramach jednego sezonu, a jego skład może ulec zmianie jeden raz na sezon.
- Kierowcy i Zespoły prezentują swoje pojazdy w chwili zgłoszenia do udziału w rajdach, dodatkowo mogą wzbogacić go szczegółowym opisem.
- Pojazd to automobil (wehikuł), którego wygląd i możliwości techniczne nie odbiega od czasów przyjętych w Monarchii Austro-Węgierskiej. Do startu dopuszcza się pojazdy tylko z realnego okresu lat 20-tych XX wieku.
- Rajd odbywa się poprzez rozgrywkę na forum, na zasadzie zaliczania w odpowiedniej kolejności konkretnych odcinków specjalnych, w których trzeba stawić się w określonym przez organizatora czasie.
- Zwycięzcą klasyfikacji ogólnej rajdu jest Kierowca mający najmniejszą sumę strat czasowych.
- Wynikiem ogólnym nazywamy sumę wszystkich strat czasowych na każdym Odcinku Specjalnym danego rajdu.
- Wyznacznikiem czasowym jest godzina obowiązująca na terenie Polski, ze szczególnym uwzględnieniem forum, w którym znajduje się punkt kontrolny.
- Klasyfikacja Kierowców odbywa się według czasu dotarcia na poszczególne Odcinki Specjalne. Dokonuje się tego poprzez wpis na forum, w odpowiednio wyznaczonym do tego miejscu Odcinka Specjalnego.
- Organizator przewiduje możliwie najszybszy czas dotarcia do Odcinka Specjalnego, określony konkretną godziną.
- Przekroczenie czasu dotarcia do Odcinka Specjalnego, przed wyznaczonym czasem równoznaczne jest z otrzymaniem kary czasowej, która zostanie wliczona w wynik ogólny.
- Przekroczenie czasu dotarcia do Odcinka Specjalnego, po wyznaczonym czasie równoznaczne jest z otrzymaniem kary czasowej, która zostanie wliczona w wynik ogólny.
- Każdy Odcinek Specjalny jest stopniowany w zależności od trudności. Wyróżniamy trzy stopnie trudności, gdzie „I” jest normalnym stopniem trudności, a „III” stopniem skrajnie trudnym”. Wpływ na to może mieć godzina dotarcia do Odcinka Specjalnego, bądź ważność danego Odcinka Specjalnego.
- Kierowca, którego wpis(post) będzie widniał jako pierwszy po wyznaczonej godzinie dotarcia(nie wlicza się wpisów przed czasem) otrzyma Premię Czasową, która zostanie odjęta od jego wyniku ogólnego. Odpowiednie Premie Czasowe otrzyma również Kierowca, który umieści drugi i trzeci post.
- Premie Czasowe określa Regulamin Uzupełniający.
- Kierowca, którego wpis(post) będzie widniał przed wyznaczoną godziną dotarcia otrzyma dodatkową Karę Czasową, która zostanie dodana do jego wyniku ogólnego. Karę Czasową otrzyma każdy Kierowca, który złamie ten punkt regulaminu.
- Kary Czasowe określa Regulamin Uzupełniający.
- Maksymalna strata czasowa na Odcinku Specjalnym wynosi 12 godzin i jest równoznaczna z defektem pojazdu uniemożliwiającym ukończenie rajdu. W takim wypadku Kierowca nie będzie klasyfikowany i nie otrzyma punktów, nawet gdyby jego pozycja wskazywała na taką możliwość.
- Pominięcie Odcinka Specjalnego, po upływie 12 godzin jest równoznaczne z dyskwalifikacją.
- Za zajęcie miejsca w rajdzie Kierowca uzyskuje punkty:
a) Za 1-wsze miejsce w Klasyfikacji Kierowców – 25 punktów,
b) Za 2-gie miejsce w Klasyfikacji Kierowców - 18 punktów,
c) Za 3-cie miejsce w Klasyfikacji Kierowców – 15 punktów i dalej:
d) 4 – 12 pkt
e) 5 – 10 pkt
f) 6 – 8 pkt
g) 7 – 6 pkt
h) 8 – 4 pkt
i) 9 – 2 pkt
j) 10 – 1 pkt - Zawodnicy Zespołu, którego Kierowcy uzyskali największą liczbę punktów otrzymują dodatkowo po jednym punkcie do Klasyfikacji Indywidualnej RMAW.
- Klasyfikacja Indywidualna RMAW to suma wszystkich punktów uzyskanych przez Kierowcę w danym Sezonie.
- Klasyfikacja Zespołowa RMAW to suma wszystkich punktów uzyskanych przez Kierowców danego Zespołu, w danym Sezonie.
- Oficjalne ogłoszenie klasyfikacji ogłasza Organizator zawodów.
- Wszystkie sporne sytuacje nieprzewidziane niniejszym regulaminem rozpatruje Organizator, po zapoznaniu się z problemem lub ze stronami konfliktu. Komunikat Organizatora, będący oficjalnym stanowiskiem RMAW jest wiążący w danym momencie i niepodważalny po jego wydaniu.