Strona 1 z 3

4.Alpenfahrt 1923 - OS5 - Brno - Praga

: 24, Marzec 1923
autor: Heinz-Werner Grüner

Obrazek 4. Alpenfahrt

  1. Rajd Alpejski 1923 /2023


Dzień II
Odcinek Specjalny nr 5
Trudność I


1 kwietnia 1923 (2023) roku. godzina 21:00

Obrazek

Brünn - Prag:
"Piaty odcinek rajdu z Krakowa do Pragi wiedzie drogami Beskidu Śląskiego, a potem przez Ołomuniec i Brno do stolicy Królestwa Czech.

Praga

Miasto założył ród Przemyślidów ok. roku 800 wznosząc tu dwie warowne osady: Zamek Praski i Wyszehrad. Od 973 roku Praga była siedzibą pierwszego biskupstwa na tych terenach. Szczególny rozkwit miasto osiągnęło za rządów Karola IV. Założył on tu pierwszy w środkowej Europie uniwersytet – Carolinum, a Praga po założeniu Nowego Miasta w 1348 roku stała się największym miastem Europy na północ od Alp. Przez długie lata miasto było stolicą Królestwa Czech. W 1784 roku połączono w jedno miasto pięć wcześniej samodzielnych, lecz powiązanych ze sobą organizmów miejskich: Stare Miasto, Nowe Miasto, Josefov, Małą Stranę i Hradczany. Reforma ustroju Pragi która przeprowadził Józefa II Habsburg dała początek dzisiejszej Pradze. Do 1861 liczba mieszkańców miasta gwałtownie wzrosła z powodu uprzemysłowienia przedmieść Pragi. Pod koniec XIX wieku wybudowano wiele reprezentacyjnych budynków i miasto powoli odzyskiwało swoją znaczącą pozycję w Monarchii Austro-Węgierskiej. Dzisiaj Praga to znaczący ośrodek przemysłowy i turystyczny. W mieście znajduje się wiele muzeów i galerii, ale najbardziej przyciągają tu zabytki: zamek Hradczany, Stare Miasto na prawym brzegu Wełtawy, Malá Strana – pełna kościołów, pałaców i ogrodów oraz urokliwych uliczek, katedrą św. Wita, św. Wacława i św. Wojciecha, Most Karola i Rynku Staromiejskim z zabytkowym ratuszem. Właśnie przed tym zabytkowym ratuszem którego początki sięgają roku 1338 naznaczono metę piątego odcinka ratusza."

B.Petrowicz Catalan

Łącznie do pokonania było 206 km.

——— UWAGA: TO ODCINEK SPECJALNY NR 5 4.ALPENFAHRT 1923 - TUTAJ KIEROWCY DOKONUJĄ WPISU NA FORUM O WSKAZANEJ POWYŻEJ DACIE I GODZINIE… TANKOWANIE JEST DOZWOLONE

UWAGA: Podczas Rajdu Alpejskiego można korzystać z poniższych grafik :
Obrazek - TANKOWANIE
Obrazek - ŁYK DOŚWIADCZENIA
Obrazek - Skorzystanie z LICENCJI PRO KLASSE
Obrazek - skorzystanie z LICENCJI A KLASSE
Obrazek - skorzystanie z LICENCJI B KLASSE

Premie Czasowe (proziom trudności I)
1miejsce: -3 min.
2miejsce: -2 min.
3miejsce: -1 min.

Obrazek


Re: 4.Alpenfahrt 1923 - OS5 - Brno - Praga

: 01, Kwiecień 1923
autor: Robert Drenin

Jestem!


Re: 4.Alpenfahrt 1923 - OS5 - Brno - Praga

: 01, Kwiecień 1923
autor: Helwetyk

Dobry wieczór!


Re: 4.Alpenfahrt 1923 - OS5 - Brno - Praga

: 01, Kwiecień 1923
autor: Helwetyk

Dobry wieczór!


Re: 4.Alpenfahrt 1923 - OS5 - Brno - Praga

: 01, Kwiecień 1923
autor: Albert Fryderyk de Espada

No to co, dobijamy piłeczkę?


Re: 4.Alpenfahrt 1923 - OS5 - Brno - Praga

: 01, Kwiecień 1923
autor: Ludwik Tomović

Wziuuum!


Re: 4.Alpenfahrt 1923 - OS5 - Brno - Praga

: 01, Kwiecień 1923
autor: Orjon Surma

Gorzej już być nie może, zatem niech będzie tylko lepiej!


Re: 4.Alpenfahrt 1923 - OS5 - Brno - Praga

: 01, Kwiecień 1923
autor: Piotr vel Bocian

Przepraszam, kto tu stoi ostatni? To ja tu też będę czekał na koniec ;)


Re: 4.Alpenfahrt 1923 - OS5 - Brno - Praga

: 01, Kwiecień 1923
autor: Bruno Petrowicz Catalan

Jestem. :-)


Re: 4.Alpenfahrt 1923 - OS5 - Brno - Praga

: 01, Kwiecień 1923
autor: August von Hohenzollern

Dojechalem, melduje sie