Re: Instytut Nowych Technologii
Czy chcę, czy nie, muszę poprzeć Herr Maretzky.
Herr Gubernatorze Galicji proponuję zaproponować leprze warunki Panu Szczepanikowi, to może wróci do Galicji.
Czy chcę, czy nie, muszę poprzeć Herr Maretzky.
Herr Gubernatorze Galicji proponuję zaproponować leprze warunki Panu Szczepanikowi, to może wróci do Galicji.
A ja mam takie pytanie Baronie, czy w celu lepszej współpracy będzie możliwe otwarcie filii Instytutu w Krajach Koronnych ?
Myślę, że tak. A docelowo, gdy sytuacja w Monarchii ustabilizuje się, Instytut przeniesie swoją siedzibę do Wiednia lub Budapesztu...
Wiktor Maretzky pisze:przeniesie swoją siedzibę do Wiednia lub Budapesztu...
tylko budapeszt :twisted:
INT w Czerniowcach, pragnie z radością zakomunikować o zatrudnieniu przez nasz Instytut, Pana Henriego Coandy, światowej sławy konstruktora lotniczego.
Poniżej prezentujemy krótki biogram naszego nowego nabytku:
Henri Coandă urodził się 7 czerwca 1886, jako syn generała Constantina Coandy i Aidy Danet w Bukareszcie. Po trzech latach szkoły średniej w Bukareszcie (Liceul Sf. Sava), kontynuował naukę w liceum wojskowym w Jassach, które ukończył w 1903 roku ze stopniem sierżanta. Naukę kontynuował w Bukareszcie w akademii wojskowej (Școala de ofițeri de artilerie, geniu și marină), w Niemczech, w Wyższej Szkole Technicznej w Charlottenburgu, gdzie w 1907 otrzymał stopień podporucznika artylerii, i przez rok w Belgii. W 1908 roku powrócił do Rumunii, lecz w 1909 roku podjął studia we Francji na nowo powstałej Wyższej Szkole Inżynierów Lotniczych (École Nationale Superieure d'Ingenieurs en Construction Aeronautique) w Paryżu, którą ukończył w 1912 roku.
W 1910 roku skonstruował samolot znany jako "Coandă 1910", który zademonstrował publicznie na 2. Międzynarodowym Salonie Lotniczym w Paryżu. Miał być to pierwszy samolot odrzutowy, napędzany energią gazów wylotowych i rozbić się po starcie na skutek utraty kontroli podczas swojego pierwszego lotu 16 grudnia 1910 roku.
W latach 1911–1914 pracował jako dyrektor techniczny zakładów lotniczych Bristol Aeroplane Company w Wielkiej Brytanii, gdzie zaprojektował kilka samolotów Bristol-Coandă. W 1914 roku powrócił do Francji, gdzie został wcielony do 22 pułku artylerii podczas I wojny światowej; od 1916 służył w lotnictwie, w jednostkach współpracy z artylerią, równocześnie konstruując samoloty. W tym okresie zaprojektował samolot rozpoznawczy, sanie z napędem odrzutowym i aerodynamiczny pociąg.