Strona 2 z 2

Re: Instytut Nowych Technologii

: 03, Maj 1917
autor: Andrew von Habsburg

Czy chcę, czy nie, muszę poprzeć Herr Maretzky.
Herr Gubernatorze Galicji proponuję zaproponować leprze warunki Panu Szczepanikowi, to może wróci do Galicji.


Re: Instytut Nowych Technologii

: 04, Maj 1917
autor: Emeryt

A ja mam takie pytanie Baronie, czy w celu lepszej współpracy będzie możliwe otwarcie filii Instytutu w Krajach Koronnych ?


Re: Instytut Nowych Technologii

: 04, Maj 1917
autor: Wiktor Maretzky

Myślę, że tak. A docelowo, gdy sytuacja w Monarchii ustabilizuje się, Instytut przeniesie swoją siedzibę do Wiednia lub Budapesztu...


Re: Instytut Nowych Technologii

: 05, Maj 1917
autor: Tymoteusz von Hohenzollern
Wiktor Maretzky pisze:

przeniesie swoją siedzibę do Wiednia lub Budapesztu...

tylko budapeszt :twisted:


Re: Instytut Nowych Technologii

: 29, Marzec 1920
autor: Wiktor Maretzky

INT w Czerniowcach, pragnie z radością zakomunikować o zatrudnieniu przez nasz Instytut, Pana Henriego Coandy, światowej sławy konstruktora lotniczego.
Poniżej prezentujemy krótki biogram naszego nowego nabytku:

Obrazek
Henri Coandă urodził się 7 czerwca 1886, jako syn generała Constantina Coandy i Aidy Danet w Bukareszcie. Po trzech latach szkoły średniej w Bukareszcie (Liceul Sf. Sava), kontynuował naukę w liceum wojskowym w Jassach, które ukończył w 1903 roku ze stopniem sierżanta. Naukę kontynuował w Bukareszcie w akademii wojskowej (Școala de ofițeri de artilerie, geniu și marină), w Niemczech, w Wyższej Szkole Technicznej w Charlottenburgu, gdzie w 1907 otrzymał stopień podporucznika artylerii, i przez rok w Belgii. W 1908 roku powrócił do Rumunii, lecz w 1909 roku podjął studia we Francji na nowo powstałej Wyższej Szkole Inżynierów Lotniczych (École Nationale Superieure d'Ingenieurs en Construction Aeronautique) w Paryżu, którą ukończył w 1912 roku.

W 1910 roku skonstruował samolot znany jako "Coandă 1910", który zademonstrował publicznie na 2. Międzynarodowym Salonie Lotniczym w Paryżu. Miał być to pierwszy samolot odrzutowy, napędzany energią gazów wylotowych i rozbić się po starcie na skutek utraty kontroli podczas swojego pierwszego lotu 16 grudnia 1910 roku.

W latach 1911–1914 pracował jako dyrektor techniczny zakładów lotniczych Bristol Aeroplane Company w Wielkiej Brytanii, gdzie zaprojektował kilka samolotów Bristol-Coandă. W 1914 roku powrócił do Francji, gdzie został wcielony do 22 pułku artylerii podczas I wojny światowej; od 1916 służył w lotnictwie, w jednostkach współpracy z artylerią, równocześnie konstruując samoloty. W tym okresie zaprojektował samolot rozpoznawczy, sanie z napędem odrzutowym i aerodynamiczny pociąg.