Czy chcę, czy nie, muszę poprzeć Herr Maretzky.
Herr Gubernatorze Galicji proponuję zaproponować leprze warunki Panu Szczepanikowi, to może wróci do Galicji.
Instytut Nowych Technologii
- JCKW Andrew von Habsburg
- Reakcje:
- Posty: 2345
- Rejestracja: 8 lata temu
-
Kto to?
Ordery
Kriegsmarine
Andrew von Habsburg, Herzog von Hohenberg
Regent Monarchii Austro-Węgier
- Ritter Wiktor Maretzky
- Reakcje:
- Posty: 167
- Rejestracja: 9 lata temu
- Lokalizacja: Czernowitz
-
Kto to?
Ordery
Myślę, że tak. A docelowo, gdy sytuacja w Monarchii ustabilizuje się, Instytut przeniesie swoją siedzibę do Wiednia lub Budapesztu...
Stetryczała pierdoła
- Tymoteusz von Hohenzollern
- Reakcje:
- Posty: 62
- Rejestracja: 8 lata temu
- Lokalizacja: Almera(Baridas) Budapeszt(MAW)
Wiktor Maretzky pisze:przeniesie swoją siedzibę do Wiednia lub Budapesztu...
tylko budapeszt :twisted:
(-)Tymoteusz von Hohenzollern
Gubernator Królewski Węgier
- Ritter Wiktor Maretzky
- Reakcje:
- Posty: 167
- Rejestracja: 9 lata temu
- Lokalizacja: Czernowitz
-
Kto to?
Ordery
INT w Czerniowcach, pragnie z radością zakomunikować o zatrudnieniu przez nasz Instytut, Pana Henriego Coandy, światowej sławy konstruktora lotniczego.
Poniżej prezentujemy krótki biogram naszego nowego nabytku:
Henri Coandă urodził się 7 czerwca 1886, jako syn generała Constantina Coandy i Aidy Danet w Bukareszcie. Po trzech latach szkoły średniej w Bukareszcie (Liceul Sf. Sava), kontynuował naukę w liceum wojskowym w Jassach, które ukończył w 1903 roku ze stopniem sierżanta. Naukę kontynuował w Bukareszcie w akademii wojskowej (Școala de ofițeri de artilerie, geniu și marină), w Niemczech, w Wyższej Szkole Technicznej w Charlottenburgu, gdzie w 1907 otrzymał stopień podporucznika artylerii, i przez rok w Belgii. W 1908 roku powrócił do Rumunii, lecz w 1909 roku podjął studia we Francji na nowo powstałej Wyższej Szkole Inżynierów Lotniczych (École Nationale Superieure d'Ingenieurs en Construction Aeronautique) w Paryżu, którą ukończył w 1912 roku.
W 1910 roku skonstruował samolot znany jako "Coandă 1910", który zademonstrował publicznie na 2. Międzynarodowym Salonie Lotniczym w Paryżu. Miał być to pierwszy samolot odrzutowy, napędzany energią gazów wylotowych i rozbić się po starcie na skutek utraty kontroli podczas swojego pierwszego lotu 16 grudnia 1910 roku.
W latach 1911–1914 pracował jako dyrektor techniczny zakładów lotniczych Bristol Aeroplane Company w Wielkiej Brytanii, gdzie zaprojektował kilka samolotów Bristol-Coandă. W 1914 roku powrócił do Francji, gdzie został wcielony do 22 pułku artylerii podczas I wojny światowej; od 1916 służył w lotnictwie, w jednostkach współpracy z artylerią, równocześnie konstruując samoloty. W tym okresie zaprojektował samolot rozpoznawczy, sanie z napędem odrzutowym i aerodynamiczny pociąg.
Stetryczała pierdoła