Instytut Nowych Technologii

JCKW Andrew von Habsburg
Awatar użytkownika
Reakcje:
Posty: 2345
Rejestracja: 7 lata temu

Kto to?

Ordery

Kriegsmarine

Nieprzeczytany post autor: Andrew von Habsburg »

Czy chcę, czy nie, muszę poprzeć Herr Maretzky.
Herr Gubernatorze Galicji proponuję zaproponować leprze warunki Panu Szczepanikowi, to może wróci do Galicji.

Andrew von Habsburg, Herzog von Hohenberg
Regent Monarchii Austro-Węgier

Obrazek


Barò Emeryt
Awatar użytkownika
Reakcje:
Posty: 3623
Rejestracja: 8 lata temu
Lokalizacja: dom spokojnej starości Puszta

Kto to?

Ordery

Landstreitkräfte

Nieprzeczytany post autor: Emeryt »

A ja mam takie pytanie Baronie, czy w celu lepszej współpracy będzie możliwe otwarcie filii Instytutu w Krajach Koronnych ?

emeryt


Ritter Wiktor Maretzky
Awatar użytkownika
Reakcje:
Posty: 167
Rejestracja: 8 lata temu
Lokalizacja: Czernowitz

Kto to?

Ordery

Nieprzeczytany post autor: Wiktor Maretzky »

Myślę, że tak. A docelowo, gdy sytuacja w Monarchii ustabilizuje się, Instytut przeniesie swoją siedzibę do Wiednia lub Budapesztu...

Stetryczała pierdoła


Tymoteusz von Hohenzollern
Awatar użytkownika
Reakcje:
Posty: 62
Rejestracja: 7 lata temu
Lokalizacja: Almera(Baridas) Budapeszt(MAW)

Nieprzeczytany post autor: Tymoteusz von Hohenzollern »

Wiktor Maretzky pisze:

przeniesie swoją siedzibę do Wiednia lub Budapesztu...

tylko budapeszt :twisted:

(-)Tymoteusz von Hohenzollern
Gubernator Królewski Węgier


Ritter Wiktor Maretzky
Awatar użytkownika
Reakcje:
Posty: 167
Rejestracja: 8 lata temu
Lokalizacja: Czernowitz

Kto to?

Ordery

Nieprzeczytany post autor: Wiktor Maretzky »

INT w Czerniowcach, pragnie z radością zakomunikować o zatrudnieniu przez nasz Instytut, Pana Henriego Coandy, światowej sławy konstruktora lotniczego.
Poniżej prezentujemy krótki biogram naszego nowego nabytku:

Obrazek
Henri Coandă urodził się 7 czerwca 1886, jako syn generała Constantina Coandy i Aidy Danet w Bukareszcie. Po trzech latach szkoły średniej w Bukareszcie (Liceul Sf. Sava), kontynuował naukę w liceum wojskowym w Jassach, które ukończył w 1903 roku ze stopniem sierżanta. Naukę kontynuował w Bukareszcie w akademii wojskowej (Școala de ofițeri de artilerie, geniu și marină), w Niemczech, w Wyższej Szkole Technicznej w Charlottenburgu, gdzie w 1907 otrzymał stopień podporucznika artylerii, i przez rok w Belgii. W 1908 roku powrócił do Rumunii, lecz w 1909 roku podjął studia we Francji na nowo powstałej Wyższej Szkole Inżynierów Lotniczych (École Nationale Superieure d'Ingenieurs en Construction Aeronautique) w Paryżu, którą ukończył w 1912 roku.

W 1910 roku skonstruował samolot znany jako "Coandă 1910", który zademonstrował publicznie na 2. Międzynarodowym Salonie Lotniczym w Paryżu. Miał być to pierwszy samolot odrzutowy, napędzany energią gazów wylotowych i rozbić się po starcie na skutek utraty kontroli podczas swojego pierwszego lotu 16 grudnia 1910 roku.

W latach 1911–1914 pracował jako dyrektor techniczny zakładów lotniczych Bristol Aeroplane Company w Wielkiej Brytanii, gdzie zaprojektował kilka samolotów Bristol-Coandă. W 1914 roku powrócił do Francji, gdzie został wcielony do 22 pułku artylerii podczas I wojny światowej; od 1916 służył w lotnictwie, w jednostkach współpracy z artylerią, równocześnie konstruując samoloty. W tym okresie zaprojektował samolot rozpoznawczy, sanie z napędem odrzutowym i aerodynamiczny pociąg.

Stetryczała pierdoła


ODPOWIEDZ Podgląd wydruku

Wróć do „Czernowitz”