Rallye von 2-Hauptstädten
Ket Fővárosok Rali
Dzień III
Odcinek Specjalny nr 7 / Meta we Wiedniu
Trudność I
18.10.1920, godzina 19:31 (czas trwania 1’01’’)
Pozsony/Bratysława - Wiedeń(Innere Stadt)
Pozsony dopiero co witało kierowców, a już macha im na pożegnanie. Nie ma na co czekać. Meta rajdu tuż, tuż! Z Novego Mesta wyjechali już przy blasku księżyca, ale nie zraziło to nastawionych na końcowe zwycięstwo dzielnych uczestników rajdu. Minęli Pozsony słynną Petrżalką, by następnie swoje automobile skierować do Jarovców (węg. Horvátjárfalu, niem. Jahrndorf, 130 m n.p.m.). Niedaleko Potzneusiedl (węg. Lajtafalu) minęli już granicę Dolnej Austrii. Dalej trasa nie była wymagająca, ale odcinki kręte. Nawierzchnia była jednak luksusem w porównaniu z tym co musieli przebyć wczoraj. I tak mijali znany już doskonale rajdowcom Parndorf by następnie skierować się bardziej na północ do Göttlesbrunn(171 m n.p.m.) i kolejno do Fischamend. Tutaj kierowcy osiągnęli na pewno maksimum prędkości jakie są w stanie uzyskać ich automobile! Znakomita trasa, szybka i bez specjalnych zakrętów. Do Wiednia wjechali od południa od Kaiserebersdorf i Simmering, później na jednym ze skrzyżowań zjechali na Favoriten i znów mogli osiągać wysokie prędkości. Mała runda dookoła Wienerberg, a dokładnie Erholungsgebiet Wienerberg czyli terenu rekreacyjnego Wienerberg. To duży obszar zieleni na terenie Zigemei. Znajduje się na południu miasta, w 10. dzielnicy, pomiędzy Triester Straße na zachodzie, Raxstraße na północy, Neilreichgasse na wschodzie i Otto-Probst-Straße i Friedrich-Adler-Weg na południu. A chwilę później mijają Tiergarten Schönbrunn- ogród zoologiczny, przy Maxingstraße, na terenie Parku Schönbrunn, na południowy zachód od zespołu pałacowego, w sąsiedztwie Palmiarni. Warto dodać, że to najstarszy działający ogród zoologiczny świata, w którym Cesarz Franciszek Józef I osobiście interesował się menażerią i spacerował po niej często z licznymi wnukami, w tym z obecnie nam panującym JCKM Franciszkiem Leopoldem...
Wracajmy na trasę rajdu. Kierowcy niemalże już są w miejscu gdzie znajduje się meta. Tak jeszcze ostatnia dość długa prosta poprzez dzielnice Margareten i Mariahilf, przy Karlsplatz ostry skręt w lewo, gdzie naprawde trzeba uważać by nie wypaść i teraz już Opernring, Burgring, Universitatsring koło Rathausplatz/Burgtheater, jeden zakręt i kierowcom ukazał się Kościół Wotywny we Wiedniu, objazd wokół niego... i meta tuż przed Sigmund-Freud-Park. Kierowcy wreszcie mogą zgasić silniki, zdjąć gogle i pilotki i przy świetle latarni oglądać wiwatujący tłum gapiów.
Łącznie do pokonania było 98km.
---
UWAGA: TO ODCINEK SPECJALNY NR 7 A ZARAZEM META RAJDU RALLYE VON 2-HAUPTSTÄDTE 1920 - TUTAJ KIEROWCY DOKONUJĄ WPISU NA FORUM O WSKAZANEJ POWYŻEJ DACIE I GODZINIE...
Premie Czasowe (poziom trudności I)
1miejsce: -3min.
2miejsce: -2min.
3miejsce: -1min.