Być może, ale tak, chodzi m.in. o Alpenfahrt, ale i o cały cykl rajdowy, z rozwojem kierowców i drużyn. W latach 20-tych populrne były wyścigi długodystansowe, po drogach z punkt A do punktu B.
No to zaczynając od wywołanego rajdu po Alpach, chcialbym by jeden sezon składał się z mniej więcej 6 rajdów. Oczywiście nie dzień po dniu, ale co miesiac, może w niektórych przypadkach częściej. Rajdy byłby jednak podzielone na odcinki specjalne (OS), które trwały by maksymalnie 3 dni(jednego dnia mogłoby być kilka-wszystko zależało by od trudności takiego wyścigu). Widziałbym tu rywalizację dla poszczególnych regionów o prestiż widowiska. I w głowie świtały mi na szybko wyścig np. Wiedeń-Budapeszt-Wiedeń lub Rajd Galicji, Dookoła Chorwacji etc... to już może zależeć od zaangażowania namiestników... Tak bym chciał, ale jak będzie i czy w ogóle to sie okaże.
Wyścig odbywał by się na podobnych zasadach co regaty dookoła mikroświata(najpierw w La Palmie, później w Hasselandzie), a więc zawodnicy mają zjawić się w danym punkcie o godzinie 15:00 potwierdzjąc to wpisem na forum. Każda strata czasowa byłaby naliczana, jak to bywało we wcześniejszych pomysłach(za pojawienie się przed czasem również, ale już nie tak drastyczne), z tymże i tu zaczynają się zmiany.
Zawodnik nabierając doświadczenia, może wybrać sobie z pewnej puli umiejętności np."Błyskawiczny Starter" co dało by zysk 30 sekund na pierwszym OS. Zespoły - najprawdopodbniej 2-osobowe(myślałem jeszcze o 3-osobowych, ale ludzi by zabrakło ), oprócz konstrukcji auta musiałby posiadać inne podzespoły, które trzeba produkować i rozwijać (np. dzięki rozwojowi zespół nie ponosiłby strat czasowych za przybycie przed określonym czasem np. do 30 minut- ułatwiało by to graczom wyczekiwanie na godzinę "zero", ale i skłaniało do rozwoju częsci). W dalszym etapie dawało by to wiele przywilejów, ale i dla kierowców bez większego doświadczenia nie będzie to wielkie utrudnienie. Wszystko zależy od punktualności.
Wiecie co nie będę tutaj się rozwijał za bardzo tylko przedstawięco mam:
wstępne zasady
ZASADY 1.RMM
Tutaj miałem kilka pomysłów na nazwę:
I Rajdowe Mistrzostwa Mikroświata (Austro-Wegier) (Monarchii)
Mikrowelt Rallye-Meisterschaft (Österreichisch-Ungarische Rallye-Meisterschaft)
(Monarchie Rallye Meisterschaft)
1. W I Rajdowych Mistrzostwach Mikroświata, w skrócie 1.RMM biorą udział kierowcy reprezentujący poszczególne zespoły.
- Kierowca odpowiada jednej osobie w mikroświecie.
- Zespół może zostać zgłoszony przez Kierowcę lub Dyrektora Technicznego.
- Kierowca otrzymuje unikalny numer startowy pojazdu, który obowiązuje przez cały sezon.
- Kierowca może zgłosić się do RMM w każdym momencie trwania Sezonu.
- Kierowca zostaje uznany za zgłoszonego w momencie otrzymania przydziału numeru startowego RMM.
- Pojazd to automobil(wehikuł), którego wygląd i możliwości nie odbiega od czasów przyjętych w Monarchii Austro-Węgierskiej. Do startu dopuszcza się pojazdy tylko z okresu lat 20-tych XX wieku.
- Pojazd reprezentowany jest przez cztery statystyki:
• Konstrukcja (część podzespoły)
• Jednostka Napędowa – Silnik (część podzespoły)
• Opony
• Hamulce - Zespół to drużyna składająca się z maksymalnie 2 Kierowców, która prowadzona jest przez Dyrektora Technicznego i Inżyniera.
- Pozycja Dyrektora Technicznego nie wyklucza pozycji Inżyniera
- Dyrektor Techniczny i Inżynier mogą być jednocześnie kierowcami.
- Dyrektor Techniczny i Inżynier nie mogą reprezentować innego zespołu, niż ten, w którym pełnią te funkcje.
- Nazwa zespołu to w pierwszym członie nazwa własna zespołu, w dalszym członie jednostka napędowa pojazdu.
- Zespół może mieć charakter prywatny, bądź fabryczny.
- Zespół fabryczny jeździ tylko i wyłącznie na podzespołach swojej produkcji. Nie ma możliwości korzystania z części konkurencji, poza oponami i hamulcami.
- Zespół fabryczny opiera się na realnym nazewnictwie marek produkujących automobile w ramach czasowych opisanych w 7pkt.Regulaminu.
Szczegóły w załączniku „REALNE MARKI POJAZDÓW AUSTRO-WĘGIER” - Kierowcy w ramach jednego zespołu jeżdżą takimi samymi pojazdami.
- W danym Sezonie nie ma możliwości zmiany producenta podzespołów.
- Podzespoły można udoskonalać. Szczegóły w poszczególnych załącznikach
• Załącznik „Podzespoły” dotyczący Konstrukcji i Jednostki Napędowej
• Załącznik „Opony i Hamulce” dotyczący Opon i Hamulców. - Kierowca zyskuje doświadczenie:
• za zwycięstwa,
• po wyjeżdżeniu określonej ilości rajdów,
• w ramach specjalnych akcji doszkalających,
Szczegóły w załączniku „Doświadczenie Kierowcy”[/i]
Przykładowy wygląd zgłoszenia:
ZGŁOSZENIE:
PEŁNA NAZWA ZESPOŁU:
SKRÓCONA NAZWA ZESPOŁU:
SAMOCHÓD(nazwa karoserii + wygląd):
SILNIK(nazwa jednostki napędowej):
DYREKTOR TECHNICZNY:
INŻYNIER:
KIEROWCA 1:
KIEROWCA 2:
Zasady przyznawania numerów startowych:
Sezon I
W ramach Sezonu I, z numerem startowym „1” ma prawo wystartować tylko aktualny Monarcha Austro-Węgier, tj. JCKM Franciszek Leopold. Członkowie zespołu otrzymują wtedy numery „2-3”. Jeżeli Monarcha nie zdecyduje się zostać kierowcą to numery będą nadawane kolejno od numeru „2”. Zespoły otrzymują numery według kolejności zgłoszeń.
Sezon II
W kolejnym sezonie mistrz RMM ma prawo jeździć z numerem „1”. Członek jego zespołu otrzymuje kolejny numery czyli „2”. Następne numery otrzymują zespoły, które w klasyfikacji generalnej zespołów zajęły najwyższe miejsca. W przypadku nowych zespołów otrzymują numery według kolejności zgłoszeń.
REALNE MARKI POJAZDÓW AUSTRO-WĘGIER
- Austro-Daimler – skrót AD - Austria
- Puch - Austria
- Steyr (Steyr-Werke AG) – Austria
- Gräf & Stift – skrót G&S – Austria
- Lohner-Werke – skrót Lohner – Austria
- Grofri - Austria
- Astra Arad (MARTA) – Węgry
- Magomobil – skrót MÁG -Węgry
- Rába - Węgry
- Laurin & Klement – skrót L&K (Škoda) – Czechy
- Tatra – Czechy
- Walter – Czechy
REALNI PRODUCENCI OPON
- Semperit AG - Austria
- Vulkan - Słowenia (Sava)
- Taurus - Węgry
PODZESPOŁY: Konstrukcja i Silnik (całość do dużego rozwoju)
• Parytet Zwycięstwa
• I - w przypadku gdy dwóch lub więcej kierowców ma taki sam czas na mecie rajdu, +1 sekunda
• II - Parytet II Stopnia,
• III - Parytet III Stopnia
• Finiszer
• I - Zysk 30 sekund na ostatnim OS
• II - Zysk 1 minuty na ostatnim OS
• III - Zysk 1,5 minuty na ostatnim OS
• Błyskawiczny Starter
• I - Zysk 30 sekund na pierwszym OS
• II - Zysk 1 minuty na pierwszym OS
• III - Zysk 1,5 minuty na pierwszym OS.
• Opływowy Kształt
• Brak strat
• Moc Silnika
DOŚWIADCZENIE KIEROWCY:
- Kierowca constans – w każdym OS zyskuje 30 sekund
- Kontrowersyjny – jeśli zawodnik wjedzie do 30minut przed czasem nie dostaje kary czasowej
- Kontrowersyjny II – jeśli zawodnik wjedzie od 31 minut do 1 godziny przed czasem nie dostaje kary czasowej
- Ulubieniec publiczności – W
- Wyścig domowy – Zawodnikowi odejmuje się 2 minuty od uzyskanego czasu na końcu wybranego wyścigu
DOŚWIADCZENIE INŻYNIERA I DYREKTORA TECHNICZNEGO
- Rozwój Części -
- Szybki Mechanik
- Rozwój Komercyjny
- Taktyk – Mistrz Taktyki – Guru Taktyki
- Charyzma
- Duch drużyny
- Dyscyplina
W zasadach nie jest opisana funkcja inżyniera i dyr. technicznego.
Inżynier to projektant głównie silnika, a dyrektor zarządca zespołu. Z reguły pewnie te funkcje będą się dublować, ale inżynier ma zajmować się rozwojem podzespołów, a dyrektor całego zespołu i to on jest tą postacią wiodącą.
A gdzie tu gospodarka? Każda z firm np. austriacka marka pojazdów PUCH musi mieć swoje miejsce na forum, gdzie odbywałby się cały proces rozwoju. Stała by fabryka, zatrudniano by specjalistów od rozwoju lub ludzi do linii produkcyjnych (to tylko przykład) I tu mam dwa rozwiązania, czy byłoby to za korony czy za powiedzmy punkty akcji, doświadczenia. Dyrektor ma pewną pulę i decyduje w co inwestować. Punkty wyszczególnione z "doświadczenia" inżyniera czy dyrektora technicznego wpływały by na szybkość rozwoju maszyn.
Myślę, że tu będzie to łatwiej utrzymać "jakość". Gorzej z oponami i hamulcami(zastanawiam się czy tego w ogóle nie wyłączyć). Opony akurat są podzielone świetnie na trzy główne regiony MAW, więc może po prostu marki/zespoły z tego regionu inwestowałyby tylko w ten sprzęt.