Strona 1 z 32

Zgłoszenia Kierowców i Zespołów do RMAW

: 25, Sierpień 1920
autor: Heinz-Werner Grüner

Prawidłowy formularz zgłoszenia zespołu lub pojedynczego kierowcy

ZGŁOSZENIE:
PEŁNA NAZWA ZESPOŁU (nazwa powinna zawierać nazwę własną plus markę jednostki napędowej):
SKRÓCONA NAZWA ZESPOŁU (nazwa pod jaką zespół jest znany) :
SAMOCHÓD (marka pojzdu):
SILNIK (marka jednostki napędowej):
NUMER STARTOWY (od 0 do 999):

KIEROWCA 1: (proszę o podanie kraju pochodzenia)
KIEROWCA 2:

W przypadku braku drugiego kierowcy (KIEROWCA 2) - pole nalezy uzupełnić wpisem “brak”

Do zgłoszenia KIEROWCY nr 1 obowiązkowo należy dołączyć wizerunek pojazdu, z ewentualnym opisem.

W przypadku uzupełnienia danych drugiego kierowcy:

PEŁNA NAZWA ZESPOŁU:
UZUPEŁENIENIE DANYCH - KIEROWCA 2 :

UWAGA: POST PONIŻEJ ZAWIERA PRZYKŁADOWY FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY DO RAJDOWYCH MISTRZOSTW AUSTRO-WĘGIER

MARKI POJAZDÓW MONARCHII AUSTRO-WĘGIERSKIEJ

  1. Austro-Daimler – skrót AD - Austria
  2. Puch - Austria
  3. Steyr (Steyr-Werke AG) – Austria
  4. Gräf & Stift – skrót G&S – Austria
  5. Lohner-Werke – skrót Lohner – Austria
  6. Grofri - Austria
  7. Astra Arad (MARTA) – Węgry
  8. Magomobil – skrót MÁG -Węgry
  9. Rába - Węgry
  10. Laurin & Klement – skrót L&K (Škoda) – Czechy
  11. Tatra – Czechy
  12. Walter – Czechy

Re: Zgłoszenia Kierowców i Zespołów do RMAW

: 25, Sierpień 1920
autor: Heinz-Werner Grüner

ZGŁOSZENIE:
PEŁNA NAZWA ZESPOŁU (nazwa powinna zawierać nazwę własną plus markę jednostki napędowej): ABC RACING MERCEDES
SKRÓCONA NAZWA ZESPOŁU (nazwa pod jaką zespół jest znany) : ABC RACING
SAMOCHÓD (marka i model pojazdu): MERCEDES 1920r.
SILNIK (marka jednostki napędowej): MERCEDES

KIEROWCA 1: Abcd EFGH - Monarchia Austro-Węgierska (+numer startowy)
KIEROWCA 2: brak (+ ew. numer startowy)

Obrazek Ewentualny opis pojazdu będący dodatkową atrakcją i budowaniem klimatu zabawy.

Dodanie Kierowcy 2:

PEŁNA NAZWA ZESPOŁU: ABC RACING MERCEDES
UZUPEŁENIENIE DANYCH - KIEROWCA 2 : Ijkl MNOP

Zmiana Kierowcy

PEŁNA NAZWA ZESPOŁU: ABC RACING MERCEDES
ZMIANA DANYCH - KIEROWCA (wpisać I czy II : rstw XYZ


Re: Zgłoszenia Kierowców i Zespołów do RMAW

: 26, Sierpień 1920
autor: Henryk von Groc

ZGŁOSZENIE:

PEŁNA NAZWA ZESPOŁU (nazwa powinna zawierać nazwę własną plus markę jednostki napędowej): GRANDER AUSTRO-DAIMLER AG
SKRÓCONA NAZWA ZESPOŁU (nazwa pod jaką zespół jest znany) : GRANDER
SAMOCHÓD (marka pojzdu): AUSTRO-DAIMLER SASCHA
SILNIK (marka jednostki napędowej): AUSTRO DAIMLER SASCHA PORSCHE
SEZON(należy wpisać rzymską liczbę odpowiadającą danemu sezonowi): I

KIEROWCA 1: (proszę o podanie kraju pochodzenia) HENRYK VON GROC / AUSTRO-WĘGRY
KIEROWCA 2: BRAK

OPIS POJAZDU:
Austro Daimler Sascha to małe i zwrotne dwu osobowe auto wyścigowe. Ma czterocylindrowy silnik o pojemności tylko 1,1 litra, który rozwija około 45 koni mechanicznych. Napęd na tylną oś przekazuje 4-biegowa przekładnia, która pozwalała na rozwinięcie 135 km/h. Nowością zastosowana przez firmę w tej konstrukcji są rzadko jeszcze spotykane hamulce bębnowe umieszczone przy wszystkich czterech kołach. Model ten jest konstrukcja prototypową, która debiutując w wyścigu przejdzie próby testowe.

Obrazek


Re: Zgłoszenia Kierowców i Zespołów do RMAW

: 26, Sierpień 1920
autor: Heinz-Werner Grüner

Szanowny namiestniku, bardzo dziękuję za pierwsze zgłoszenie! Prosiłbym jednak o uściślenie:
PEŁNA NAZWA ZESPOŁU (nazwa powinna zawierać nazwę własną plus markę jednostki napędowej): GRANDER AUSTRO-DAIMLER AG
SILNIK (marka jednostki napędowej): PORSCHE
Ja rozumiem intencje, ale w tym wypadku to się czasem nie wyklucza?

Rozumiem także, że Pański zespół jest zespołem fabrycznym Austro-Daimlera AG? W tym sezonie raczej to nie będzie miało znaczenia, ale może w przyszłości...


Re: Zgłoszenia Kierowców i Zespołów do RMAW

: 26, Sierpień 1920
autor: Henryk von Groc

W 1906 roku Austro-Daimler zatrudnił Ferdynanda Porsche jako głównego projektanta. W roku 1916 Porsche awansował na stanowisko dyrektora zarządzającego zakładami Austro-Daimler. W tym czasie z powodzeniem konstruował on samochody wyścigowe. Opracował między innymi samochód Austro Daimler Sascha, przedstawiony do wyścigi. Jednostkę napędowa stanowił czterocylindrowy silnik Sascha Porsche. W 1923 roku Porsche opuścił Austro-Daimlera po rozbieżnościach dotyczących przyszłego kierunku rozwoju samochodu. Zgodnie z prośbą poprawiłem na Austro Daimler Sascha Porsche. Myślę ze teraz będzie w porządku.


Re: Zgłoszenia Kierowców i Zespołów do RMAW

: 26, Sierpień 1920
autor: Heinz-Werner Grüner

Akurat historia F. Porsche jest mi dobrze znana.W momencie kiedy przeszło mi przez myśl to co teraz "czynie" to pierwsze co wyczytałem to właśnie historia Saschy. Zostawmy tak jak jest, będziedobrze. :)
Zgłoszenie kierowcy Henryk von Groc i jego samochodu Austro-Daimler Sascha zostało zaaprobowane:
viewtopic.php?f=130&t=584&p=7916#p7916


Re: Zgłoszenia Kierowców i Zespołów do RMAW

: 26, Sierpień 1920
autor: Moritz von Oranien-Nassau

ZGŁOSZENIE:

PEŁNA NAZWA ZESPOŁU (nazwa powinna zawierać nazwę własną plus markę jednostki napędowej): ČESKÝ ZÁVODNÍ TÝM ŠKODA
SKRÓCONA NAZWA ZESPOŁU (nazwa pod jaką zespół jest znany) :ŠKODA
SAMOCHÓD (marka pojazdu): ŠKODA-LAURIN & KLEMENT FCR
SILNIK (marka jednostki napędowej): LAURIN & KLEMENT
SEZON(należy wpisać rzymską liczbę odpowiadającą danemu sezonowi): I

KIEROWCA 1: (proszę o podanie kraju pochodzenia) MORITZ VON ORANIEN-NASSAU / AUSTRO-WĘGRY
KIEROWCA 2: BRAK

Obrazek


Re: Zgłoszenia Kierowców i Zespołów do RMAW

: 26, Sierpień 1920
autor: Heinz-Werner Grüner

Zgłoszenie kierowcy Moritz von Oranien-Nassau i jego samochodu Škoda-Laurin & Klement FCR zostało zaaprobowane:
viewtopic.php?f=130&t=584&p=7916#p7916


Re: Zgłoszenia Kierowców i Zespołów do RMAW

: 27, Sierpień 1920
autor: Heinz-Werner Grüner

ZGŁOSZENIE:

PEŁNA NAZWA ZESPOŁU (nazwa powinna zawierać nazwę własną plus markę jednostki napędowej): GRÜNER RENNSPORT-PUCH
SKRÓCONA NAZWA ZESPOŁU (nazwa pod jaką zespół jest znany) : GRÜNER RENNSPORT
SAMOCHÓD (marka pojazdu): PUCH XII ALPENWAGEN
SILNIK (marka jednostki napędowej): PUCH v.1920
SEZON(należy wpisać rzymską liczbę odpowiadającą danemu sezonowi): I

KIEROWCA 1: (proszę o podanie kraju pochodzenia) HEINZ-WERNER GRÜNER / AUSTRO-WĘGRY
KIEROWCA 2: BRAK

Obrazek


Re: Zgłoszenia Kierowców i Zespołów do RMAW

: 27, Sierpień 1920
autor: Michał Jerzy Potocki

ZGŁOSZENIE:
PEŁNA NAZWA ZESPOŁU (nazwa powinna zawierać nazwę własną plus markę jednostki napędowej): ROKUSZ RACING FIAT
SKRÓCONA NAZWA ZESPOŁU (nazwa pod jaką zespół jest znany) : ROKUSZ RACING
SAMOCHÓD (marka i model pojazdu): Fiat 520 Super Fiat
SILNIK (marka jednostki napędowej): 12-cylindrowy, 6805 cm3
SEZON(należy wpisać rzymską liczbę odpowiadającą danemu sezonowi): I

KIEROWCA 1: Michał von Rokuszewski - Monarchia Austro-Węgierska
KIEROWCA 2: brak (na razie brak, potem Józef Wilhelm)

Obrazek Po raz pierwszy i ostatni w historii Fiata do napędu samochodu osobowego wykorzystano silnik 12-cylindrowy silnikiem w układzie V (dwa rzędy cylindrów o kącie rozwarcia 60°). Pojemność silnika wynosiła 6805 cm3 a moc 90 KM co pozwalało osiągnąć prędkość 120 km/h. Zawory umieszczone były w głowicach. Napęd poprzez 3-biegową skrzynkę biegów (plus bieg wsteczny) przekazywany był na koła tylne. Pojazd wyposażono w hamulce hydrauliczne na wszystkie koła. Deska rozdzielcza zawierała szereg wskaźników rzadko spotykanych w tamtym okresie takich jak termometr, manometr, wskaźnik ładowania, zegar i wysokościomierz. Wnętrze nadwozia wykończono skórą i drewnem.