Statut Węgierskiej Szkoły Rysunku -Magyar Rajziskola
Rozdział I — Przepisy ogólne
1. Węgierska Szkoła Rysunku- Magyar Rajziskola, zwana dalej Szkołą, jest dobrem wszystkich stanów Królestwa Węgier, realizującą zadania w zakresie edukacji, zachowania dziedzictwa narodowego i promocji kultury.
2. Węgierska Szkoła Rysunku - Magyar Rajziskola posługuje się nazwami "Węgierska Szkoła Rysunku", "Węgierska Szkoła Rysunku - Magyar Rajziskola" oraz skrótami "WSR" "WSR-MR"
3. Siedzibą władz Szkoły jest Królewskie Stołeczne Miasto Budapeszt.
4. Opiekę nad Szkoła sprawuje w imieniu stanów Królestwa Węgier palatyn Królestwa Węgier.
5. Nadzór palatyna Królestwa Węgier nie może naruszać wolności twórczości artystycznej, badań, prac i debat naukowych prowadzonych przez pracowników Szkoły.
Rozdział II - Zadania Węgierskiej Szkoły Rysunku
1. Do zadań Szkoły należą:
a) kształcenie studentów,
b) propagowanie i rozwój kultury i sztuki w Monarchii Austro-Węgierskiej,
c) archiwizowanie, przechowywanie i udostępnianie materiałów związanych z historią i dziedzictwem kulturowym Monarchii Austro-Węgierskiej i całego mikroświata.
2. W realizacji podstawowych zadań Szkoła może prowadzić współpracę z krajowymi i zagranicznymi instytucjami nauki, kultury, sztuki, oświaty z instytucjami publicznymi oraz osobami prywatnymi.
3.Szkoła finansuje swoją działalność z budżetu Królestwa Węgier, ofiarności publicznej oraz dochodów uzyskiwanych w związku z realizacją zleceń odpowiadających jego naukowemu charakterowi.
Rozdział III — Władze Węgierskiej Szkoły Rysunku
1. Organem kierującym pracami Szkoły i reprezentującym go na zewnątrz jest Rektor, powoływany i odwoływany przez palatyna Królestwa Węgier.
2. Rektor powołuje i odwołuje oraz jest przełożonym pracowników Szkoły.
3. Rektor wydaje zarządzenia dotyczące funkcjonowania Szkoły w zakresie nieuregulowanym Ugodą, prawem krajowym i niniejszym statutem.
4. Rektor może ustanowić prorektorów jako swoich zastępców.
5. Zasady zastępstwa oraz szczegółowy podział obowiązków określa Rektor.
6. Rektor może w celu usprawnienia pracy Szkoły ustalić pomocniczy podział administracyjny jednostki, powołując oddziały dydaktyczne i wskazując ich kierowników.
Rozdział — IV Nauka
1. Szkoła realizuje swoje zadania w zakresie kształcenia oferując studia wszystkim osobom mającym status mieszkańca Monarchii Austro-Węgierskiej.
2. Studia mogą być prowadzone w trybie kierunkowym bądź indywidualnym.
3. Studia powinny mieć określony zakres tematyczny i czasowy.
4. Studia powinny kończyć się weryfikacją nabytej wiedzy i wydaniem dyplomu ich ukończenia.
5. Szczegółowe zasady przebiegu studiów określa ich regulamin, wydawany przez Rektora.
Rozdział V — Postanowienia końcowe
1. Zmiana niniejszego Statutu następuje w drodze zgodnego oświadczenia woli palatyna Królestwa Węgier oraz Jego Magnificencji Rektora.
2. Statut wchodzi w życie w momencie ogłoszenia.
Statut Węgierskiej Szkoły Rysunku
Targersdorf Borisz
Barò Targersdorf Borisz
Landstreitkräfte
Odznaczenia
Kto to?
Targersdorfi Borisz baró
palatinus regni Hungarie
Barò Targersdorf Borisz
Landstreitkräfte
Odznaczenia
Kto to?
Miałem małe problemy techniczne, ale w końcu udało się opublikować Statut Szkoły.
Targersdorfi Borisz baró
palatinus regni Hungarie
JCKW Andrew von Habsburg
Kriegsmarine
Odznaczenia
Kto to?
Gratuluję
Andrew von Habsburg, Herzog von Hohenberg
Regent Monarchii Austro-Węgier
Barò Targersdorf Borisz
Landstreitkräfte
Odznaczenia
Kto to?
Dziękuję, ale tak po prawdzie, to nie ma czego. Robota idzie opornie, jest czasowa obsuwa....dobrze, że inwestor nie będzie domagał się odszkodowania
Targersdorfi Borisz baró
palatinus regni Hungarie
Mam nadzieję, że rysunków będzie choć w połowie tyle, co tych wszystkich aktów erekcyjnych i eradykacyjnych
Barò Targersdorf Borisz
Landstreitkräfte
Odznaczenia
Kto to?
Aktów są dwa.....więc chyba da się zrobić.
Targersdorfi Borisz baró
palatinus regni Hungarie
Bardzo piękna robota, monsieur. Szczególną estymą darzę zapis punktu piątego w rozdziale pierwszym. Pozwala on odzyskać nadzieję i wiarę i miłość niezawisłej misji szkolnictwa i rozwijania artystycznej ekspresji.